Bijzonder verhaal bijzonder boek

Een mooi recruitment verhaal van onze gewaardeerde collega Toon Klaassen;

‘Een bekende klant van mij brengt met enige regelmaat inspirerende boeken op de markt. Het zijn er inmiddels tientallen en stuk voor stuk pareltjes om te lezen.
Recent mocht er weer een kandidaat van mij op gesprek bij deze klant. Voor de aardigheid leek het me leuk een boek van deze klant voor hem te bestellen en bij hem thuis te laten bezorgen.

Op de site van een bekende boeken aanbieder stond: “vandaag besteld = morgen in huis”. Aangezien het gesprek pas over een week zou plaatsvinden besloot ik hem te verrassen en koos bij de bestelling voor de optie Inpakken.

De volgende dag hoorde ik niets van de kandidaat en ik dacht nog even dat er vast een kleine vertraging bij de post zou zijn. Toen de volgende dag aangebroken was kon ik het in de middag niet nalaten om bij hem te polsen of er wellicht al ‘iets’ met de post was gekomen.

Dat was niet het geval. Om het niet te geheimzinnig te maken gaf ik aan dat er een aardigheidje onderweg was voor hem.
De dagen verstreken en zonder een pakketje bij post.
Toen plotseling een e-mail van hem:

‘Hoi Toon,
Ik kwam er vanochtend achter dat een boek dat ik vorige maand heb gekocht, door hem (de gesprekspartner) geschreven is :)
Groet,
M.

Ik belde hem direct op en polste welk boek dit was dat hij vorige maand had aangeschaft terwijl hij toen nog niets wist van mijn klant. Het was exact het boek dat nog altijd van mij naar hem onderweg was.

Ik heb het hem toen maar verklapt en mijn exemplaar van het boek? Dat is nog altijd niet binnen.

Wel kon hij het erg waarderen en de klant weet er inmiddels ook van.

Dat dit boek nog altijd ‘onderweg’ lijkt te zijn geeft niets want terwijl ik dit schrijf is hij op gesprek bij deze klant en ongeacht de uitkomst staat één ding vast, ze hebben een prettig gesprek over de functie en …. bijzondere boeken!
Toon